Αρχική arrow Εκπαιδευτικοί-Σχολεία arrow Βιωματικά εργαστήρια arrow Δημοτικό

Δημοτικό

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 2016-17

Παίζοντας με τα «παραμυθοτράγουδα»  (Α’ Δημοτικού)

Με αφορμή 4 έμμετρα παραμύθια συζητάμε και παίζουμε παιχνίδια σχετικά με τον καταναλωτισμό, την έκφραση λόγου, την ολοκλήρωση των στόχων και την αντιμετώπιση των φόβων μας.

Ταξίδι στον κόσμο  (Δ’-Στ’ Δημοτικού)

Ποια είναι η πρωτεύουσα της Αιγύπτου; Σε ποια πόλη συναντάμε τον Πύργο του Άιφελ; Σε ποιο μέρος μπορώ να γευτώ σούσι; Πού μπορώ να ακούσω τον ήχο του σιτάρ; Ένα ταξίδι στον κόσμο μέσα από ήχους, εικόνες, γεύσεις και μυρωδιές που φέρνει σε επαφή τα παιδιά με το μάθημα της γεωγραφίας μέσα από έναν ευχάριστο και πρωτότυπο τρόπο. (Επιλέγετε θεματική ενότητα)

Ταξίδι στην Ελλάδα (Δ’-Στ’ Δημοτικού)

Πού βρίσκεται η λίμνη Κερκίνη; Ποιο είναι το ψηλότερο βουνό της Ελλάδας; Σε ποιο σύμπλεγμα νησιών ανήκει η Ρόδος; Σε ποιο μέρος της Ελλάδας μπορώ να χορέψω πεντοζάλι; Οι μαθητές εξερευνούν διάφορες γωνιές της Ελλάδας μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες και πρωτότυπα παιχνίδια. (Επιλέγετε θεματική ενότητα)

Μικροί δημοσιογράφοι (Α’-Δ’ Δημοτικού)

Πού μπορεί να εργάζεται ένας δημοσιογράφος; Πώς φαντάζεστε μία μέρα από την καθημερινότητά του; Ποια «εργαλεία» χρειάζομαι για να γίνω κι εγώ δημοσιογράφος; Οι μαθητές ανακαλύπτουν με βιωματικό τρόπο το συγκεκριμένο επάγγελμα και δημιουργούν τη δημοσιογραφική ομάδα της τάξης τους.

Ειδικές αποστολές: Προστατεύοντας τα ζώα (Α’-Β’ Δημοτικού)

Ποιους κινδύνους αντιμετωπίζουν τα ζώα; Πώς μπορώ εγώ να τα προστατεύσω; Ειδικές αποστολές για τους μικρούς μαθητές μέσα από τις οποίες ανακαλύπτουν τρόπους φροντίδας ενός ζώου και μαθαίνουν να το προστατεύουν μέσα από μία σειρά παιχνιδιών και δραστηριοτήτων.

Οι μουσικές του κόσμου (Α’-Γ’ Δημοτικού)

Ένα εργαστήριο που φανερώνει το πόσο η μουσική ενώνει τους ανθρώπους όλου του κόσμου. Τα παιδιά παίρνουν συνέντευξη από τις νότες, ακούνε μουσικές από όλο τον κόσμο, κατασκευάζουν το δικό τους μουσικό όργανο και δημιουργούν το δικό τους τραγούδι.

Ο κήπος μας (Α’- Δ’ Δημοτικού)

Γινόμαστε μικροί κηπουροί, μαθαίνουμε να φροντίζουμε έναν κήπο, φτιάχνουμε τη δική μας ξεχωριστή γλάστρα και τη φυτεύουμε, τραγουδάμε και παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια με τα λουλούδια και τα εργαλεία του κηπουρού.

Μικροί εκδότες (Α’-Γ’ Δημοτικού)

Πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο; Πόσοι άνθρωποι εργάζονται μέχρι να φτάσει στα χέρια μας; Τι είναι το ηλεκτρονικό βιβλίο; Εσύ έχεις αγγίξει βιβλίο του 19ου αιώνα; Αυτά και πολλά ακόμα βιώνουν τα παιδιά μέσα από το πρόγραμμα «Μικροί εκδότες» και κατασκευάζουν και το δικό τους βιβλίο.

Το δέντρο των δικαιωμάτων (Α’-Γ’ Δημοτικού)

Το εργαστήριο «Το δέντρο των δικαιωμάτων» έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά στο θέμα της προστασίας των δικαιωμάτων. Με διασκεδαστικό και πρωτότυπο τρόπο οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το ζήτημα της αναγνώρισης και προάσπισης των δικαιωμάτων, καθώς επίσης μέσω των δραστηριοτήτων ενισχύονται η αποδοχή, ο σεβασμός στον συνάνθρωπο και η αντιρατσιστική συμπεριφορά. Με θεατρικό παιχνίδι και διάδραση τα παιδιά ανακαλύπτουν τα δικαιώματα και τα αναγνωρίζουν.

Τίποτα δεν πάει χαμένο (Α’- Στ’ Δημοτικού)

Ανακυκλώνουμε… αναμνήσεις! Με ένα πρωτότυπο εργαστήριο κατασκευών παίρνουμε παλιά αντικείμενα γεμάτα αναμνήσεις, τα οποία δεν θέλουμε να πετάξουμε και τα μεταποιούμε δημιουργώντας νέα αντικείμενα.

Κάνουμε τον ήλιο φίλο (Α’-Γ’ Δημοτικού)

Πώς μπορούμε να κάνουμε τον ήλιο φίλο μας; Πώς θα προστατευτούμε από την ηλιακή ακτινοβολία και ποιες είναι οι πρώτες βοήθειες που μπορούμε να δώσουμε σε κάποιον που έπαθε ηλίαση; Ένα πρωτότυπο και δημιουργικό εργαστήριο για τους μικρούς μαθητές.

Εμπρός… ματ!  (Α’-Γ’ Δημοτικού)

Ένα πρωτότυπο και δημιουργικό εργαστήριο με θέμα το σκάκι. Οι μαθητές μέσα από παιχνίδια, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και κατασκευές γνωρίζουν το συγκεκριμένο άθλημα, έρχονται σε επαφή με τους κανόνες του ή και εξασκούν τις γνώσεις που ήδη έχουν.

Σε συνεργασία με το Σύλλογο Νέων Ιατρών

Φροντίζω την υγεία μου (Α’ Δημοτικού)

Βασικοί κανόνες υγιεινής παρουσιάζονται μέσα από ένα διαδραστικό παραμύθι. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη της ιστορίας και με τη βοήθεια του εθελοντή γιατρού μαθαίνουν πώς μπορούν να προστατεύσουν καθημερινά την υγεία τους. Με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι οι κανόνες γίνονται βίωμα σε όλους.

The art project

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ

To 4e-project συνεργάζεται με επαγγελματίες καλλιτέχνες και οργανώνει πρωτότυπα βιωματικά εργαστήρια για παιδιά και εφήβους.

Κάνε την κίνησή σου!      Εργαστήριο δημιουργικής - εκφραστικής κίνησης

Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Δ’- Στ’ Δημοτικού. Δημιουργείται μία ομάδα 20-25 παιδιών ακόμα και  από διαφορετικές τάξεις. Η συμμετοχή είναι προαιρετική, παίρνουν μέρος μόνο όσα παιδιά εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Δεν είναι απαραίτητο να έχουν παρακολουθήσει σχετικά μαθήματα χορού ή κίνησης. Στόχος του εργαστηρίου είναι η καλλιέργεια της δημιουργικής κίνησης και  η εξωτερίκευση των συναισθημάτων. Τονίζεται η αλληλεγγύη και ο σεβασμός στην ιδιαιτερότητα του άλλου. Το εργαστήριο καταλήγει σε σύνθεση ολιγόλεπτης παράστασης μέσω του αυτοσχεδιασμού. Το εργαστήριο υλοποιείται από τη χορεύτρια Έλενα Σταυροπούλου.

Το θέατρο κι εσύ!

Το πρόγραμμα δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να γίνουν σκηνοθέτες, θεατρικοί συγγραφείς, σκηνογράφοι, φροντιστές, ηθοποιοί, φωτογράφοι, κριτικοί θεάτρου. Η θεατρική ομάδα καλεί τα παιδιά να δημιουργήσουν από κοινού μια μοναδική θεατρική παράσταση- αφού κάθε ομάδα προσθέτει τα δικά της στοιχεία στο έργο- και να βιώσουν σε πραγματικές συνθήκες την προετοιμασία και την παρουσίασή της. Η παράσταση στηρίζει την καταπολέμηση του κοινωνικού ρατσισμού. Συμμετέχουν παιδιά και έφηβοι από 10 ετών ως 17 ετών (από Δ΄ Δημοτικού ως Β΄ Λυκείου). Η ομάδα συμμετοχής μπορεί να έχει ως 25 άτομα, που γνωρίζονται μεταξύ τους (π.χ. μια σχολική τάξη). Υλοποιείται και στο χώρο τέχνης ΑΡΤ 63 στην Αθήνα και παίρνει τη μορφή εκπαιδευτικής εκδρομής.

Φτιάχνω το δικό μου cartoon

Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες από Γ΄ Δημοτικού ως ΣΤ’ Δημοτικού. Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να δημιουργούν τον δικό τους ήρωα cartoon. Ποια ιστορία κρύβεται πίσω από τον ήρωα αυτόν; Τι τον περιμένει αύριο; Αφήνουμε την φαντασία μας ελεύθερη και δίνουμε σχήμα και χρώμα στις σκέψεις μας. Το εργαστήριο υλοποιείται σε συνεργασία με  τη σκιτσογράφο Ελένη Θεοχάρη.

Ο κόσμος της φωτογραφίας

Το πρόγραμμα μυεί τους συμμετέχοντες στον κόσμο της φωτογραφίας. Μαθαίνουμε μικρά μυστικά για την τέχνη της φωτογράφησης, γνωρίζουμε το έργο σημαντικών φωτογράφων και φυσικά δημιουργούμε τις δικές μας φωτογραφικές συνθέσεις. Ένα ιδιαίτερα βιωματικό και πρωτότυπο εργαστήριο για εφήβους που τους βοηθά να γνωρίσουν τον εαυτό τους μέσα από αυτή τη μορφή τέχνης. Το εργαστήριο υλοποιείται σε 3 συναντήσεις και ολοκληρώνεται με την οργάνωση έκθεσης φωτογραφίας. Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Το εργαστήριο υλοποιείται από τη φωτογράφο και εκπαιδευτικό Εύη Μπόικου.

Βιωματικά εργαστήρια σε συνεργασία με το Gentle Carousel

Το Gentle Carousel συνεργάζεται με το 4e-project στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα προγράμματα στοχεύουν στην γνωριμία των παιδιών με τα θεραπευτικά αλογάκια.

Το “Gentle Carousel” είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που έχει συνολικά 6 εκπαιδευμένα θεραπευτικά μικροσκοπικά αλογάκια. Τα μικροσκοπικά αλογάκια είναι εκπαιδευμένα από ειδικούς ψυχοθεραπευτές και εκπαιδευτές.

Γενικοί στόχοι προγραμμάτων
Στόχος των προγραμμάτων είναι να παρουσιάσουν το θέμα «άλογο» με βιωματικό τρόπο και να δώσουν στους συμμετέχοντες το ερέθισμα να αποκτήσουν νέες γνώσεις γύρω από αυτό. Στόχος επίσης είναι ο προβληματισμός και η ευαισθητοποίηση των μαθητών για κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που άπτονται της καθημερινής μας ζωής. Η χρονική τους διάρκεια είναι 1-1 ½ ώρα και παίρνουν τον χαρακτήρα εκπαιδευτικού βιωματικού εργαστηρίου.

Τα εργαστήρια υλοποιούνται στο χώρο του σχολείου αλλά και στο φυσικό χώρο φιλοξενίας των αλόγων, στο Magic Garden (Ραφήνα). Η συμμετοχή σε εργαστήρια εκεί παίρνει τη μορφή εκπαιδευτικής εκδρομής.

Το άλογο κι εμείς (Α΄- Β΄ - Γ΄ Δημοτικού)

Γνωρίζουμε τη φυσιολογία του αλόγου, τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του και αγγίζουμε βιωματικά το ζήτημα της αγάπης προς τα ζώα. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα τα παιδιά ανακαλύπτουν τη θέση του αλόγου στην κοινωνία από παλιά ως σήμερα και τη χρήση του σε διάφορες χρονικές περιόδους και κοινωνικές συνθήκες. Το εργαστήριο αξιοποιεί εποπτικό υλικό και διαδραστικά παιχνίδια και συμπληρώνεται με μια αναμνηστική κατασκευή. Ολοκληρώνεται με τη φυσική παρουσία των μικροσκοπικών αλόγων που χαρίζουν μοναδικές στιγμές στα παιδιά.

Ειδικές αποστολές: Προστατεύοντας τη Ζιζέλ (Α΄- Β΄ - Γ΄ Δημοτικού)

Η ιστορία της Ζιζέλ, του μικρού αλόγου που σώθηκε και υιοθετήθηκε από το Magic Garden αποτελεί την αφορμή για ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που δείχνει στα παιδιά πώς μπορούν να προστατεύουν και να φροντίζουν τα ζώα. Μέσα από την οπτικοποιημένη ιστορία της Ζιζέλ γνωρίζουμε τις ανάγκες του αλόγου και καλλιεργούμε την ενσυναίσθηση. Με διαδραστικά παιχνίδια εκτελούμε την αποστολή μας: Η διάσωση της Ζιζέλ.  Και φυσικά υποδεχόμαστε ένα άλογο μέσα στην τάξη μας για να του δείξουμε την αγάπη μας!

Magic pencils (Α΄- Β΄ - Γ΄- Δ΄- Ε΄-Στ΄ Δημοτικού)

Ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα παρουσιάζεται το άλογο στην τέχνη μέσα από διάφορες τεχνικές ή ζωγράφους. Μέσω μιας ειδικής παρουσίασης τα παιδιά αντιλαμβάνονται τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να φιλοτεχνήσουν ένα άλογο και γνωρίζουν γνωστούς ζωγράφους και τις τεχνικές που αυτοί χρησιμοποιούν (Ζωρζ Σερά,Ζωρζ Μπρακ, Πάμπλο Πικάσο, Μοντριάν). Στη συνέχεια κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει μία σειρά έργων με κάποιους από αυτούς τους τρόπους προκειμένου να αντιληφθεί τις διάφορες μορφές τέχνης. Φυσικά  τα παιδιά γνωρίζουν από κοντά την πηγή έμπνευσής τους, ένα αληθινό άλογο.

Πήγασος: ένα παιχνίδι, μια ιστορία (Γ΄- Δ΄ Δημοτικού)

Η μυθολογία είναι ο οδηγός μας σε αυτό το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του οποίου τα παιδιά δραματοποιούν την ιστορία του Βελλερεφόντη και του Πήγασου, του μυθικού φτερωτού αλόγου. Ηρωισμός και αξίες ζωής τονίζονται μέσα από τους συμβολισμούς της ιστορίας ενώ τα παιδιά έχουν τη μοναδική ευκαιρία να δουν ένα αληθινό άλογο ως το θρυλικό Πήγασο.

Θρυλικά άλογα (Γ΄- Δ΄ Δημοτικού)

Ποια είναι η θέση του αλόγου στην ιστορία; Πώς έχει εμπνεύσει τη λογοτεχνία και τη μυθολογία; Το άλογο του Μέγα-Αλέξανδρου, τα άλογα του Ήλιου και τα άλογα του Αχιλλέα μας διηγούνται τις ιστορίες τους και μας διδάσκουν με τα κατορθώματα αλλά και με τα παθήματά τους. Τα παιδιά δημιουργούντο δικό τους βιβλίο, βασισμένο στην ιστορία που τους ενέπνευσε περισσότερο και την αφιερώνουν στο άλογο που ξαφνικά θα τους επισκεφθεί μέσα στην τάξη.

Θέλω και μπορώ (Δ΄- Ε΄- Στ΄ Δημοτικού)

Η ιστορία του Billy, του αλόγου που έγινε αφορμή για τη δημιουργία του Gentle Carousel Greece,  μας εμπνέει και μεταφέρει με απλό κατανοητό τρόπο στα παιδιά το πόση μεγάλη δύναμη κρύβει η φράση «Θέλω και μπορώ». Ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ανάδειξη της αξίας  της υπομονής, της επιμονής και της αυτοπεποίθησης, στοιχείων τόσο βασικών στην  ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας. Τα παιδιά ερευνούν και ανακαλύπτουν λύσεις σε πιθανά σενάρια κι έτσι μέσα από ένα πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο διαπιστώνουν την αξία της θέλησης.

  • Τα εργαστήρια υλοποιούνται στον χώρο του σχολείου σας
  • Διάρκεια κάθε εργαστηρίου: 1-1 ½ ώρα
  • Η υλοποίηση γίνεται από έμπειρους παιδαγωγούς και καταρτισμένους υλοποιητές.
  • Οι δραστηριότητες κάθε εργαστηρίου έχουν βιωματικό, εκπαιδευτικό αλλά  και ψυχαγωγικό χαρακτήρα και προσαρμόζονται στην ηλικία και τις ανάγκες κάθε τάξης.

Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα και το κόστος.
Λήψη επεκτάσεων για το Elxis CMS

Δημοσκοπήσεις

Δεν υπάρχουν δημοσκοπήσεις

Online χρήστες

Έχουμε 41 επισκέπτες σε σύνδεση
Πάνω
Powered by Elxis - Open Source CMS.
Copyright (C) 2006-2017 Elxis.org. All rights reserved.